Mountainbike crankstel Sram Gx Pédalier 1000 Gxp 170 Noir 10 Vit 36/22 Bb N/Inclus [Grootte 170 mm]

Mountainbike crankstel Sram Gx Pédalier 1000 Gxp 170 Noir 10 Vit 36/22 Bb N/Inclus [Grootte 170 mm]
€ 163,35
Zet op verlanglijst

Beschikbaar - Verstuurd in 5 of 8 dagen

Beschrijving

Mountainbike crankstel Sram Gx Pédalier 1000 Gxp 170 Noir 10 Vit 36/22 Bb N/Inclus

De SRAM GX crankset levert consistente prestaties bij elke rit. Met het X-SYNC? tandprofiel van SRAM is het GX crankset ontworpen voor totale kettingcontrole. De dikte van elke tand is CNC gefreesd om perfect aan te sluiten bij de binnenste en buitenste schakels van de ketting.

Kenmerken :

  • X-SYNC? 7075 CNC gefreesd, tweekleurig geanodiseerd kettingblad, integraal onderdeel van de SRAM 1x? aandrijving.
  • Onze Open Core Technology (OCT?) cranks zijn stijver, sterker en lichter dan welke massief gesmede crankset dan ook.
  • X-SYNC? hoge vierkante tand ontwerp biedt maximale ketting controle
  • Smal, scherp tandprofiel en afgeronde afschuiningsranden helpen een afgebogen ketting te beheren
  • Spatwaterafvoeruitsparingen voor interne kettingschakels en rollen
  • Kettingblad bescherming optie - BOOST 148 compatibel - Fat Bike crank optie

Specificaties:

  • Materiaal arm: Open Core technologie™ AL
  • Gewicht: 680g (24mm as, 175mm, 32t
  • Bescherming: Kettingbladbescherming beschikbaar
  • Trapas: BB30, PressFit 30, GXP®, PressFit GXP
  • Kettingbladen: X-SYNC ? CNC gefreesde kettingbladen

- Aanbevolen keten :

  • PC-X1 - Interface: 24mm, 30mm
  • Aanbevolen technologie(ën): X-SYNC, OCT? (Open Core Technologie), GXP®, BB30, PressFit GXP®, PressFit 30, BOOST -

Opties : BOOST 148

  • Anderen: Chainline
  • 49.0mm, 52.0mm, 66.5mm

Technologie:

  • BB30: Naast een aanzienlijke gewichtsbesparing vermindert dit crankstel ook de Q-factor, vergroot het de speling tussen de pennen, verbetert het de duurzaamheid van de lagers en versterkt het de crankconstructie.
  • BOOST: Dankzij revolutionaire vooruitgang in fietsonderdelen, zoals de XX1, X01 en X1 aandrijvingen van SRAM, hebben mountainbike ontwerpers bijna onbeperkte vrijheid gekregen om zich alleen op de prestaties van de fiets te richten. Elke vooruitgang vereist dat het geheel perfect werkt. Agressieve trail- en enduro-rijders zien de voordelen van grote wielen steeds meer in, maar velen zien 27,5 en 29 wielen nog steeds als een mogelijke zwakke schakel.
  • Daarom heeft SRAM een open standaard ontwikkeld met Boost-compatibele onderdelen voor de SRAM aandrijflijn, RockShox naven en vorken.
  • GXP®: Het GXP-ontwerp (Gutter Seal) vermindert de wrijving en het gewicht, waardoor het gevoel en de prestaties verbeteren. OCT (Open Core Technologie) ? Om onze Open Core Technology te maken, wordt een enkele massa van een hoogwaardige legering in een holle crankarm geduwd, getrokken en samengeperst. In ons gepatenteerd proces gebeurt de magie, waardoor een superieure sterkte ontstaat terwijl het gewicht laag blijft. We waren misschien niet de eersten die holle cranks maakten, maar we zijn wel de beste, omdat we de beste stijfheids-gewichtsverhouding op de markt hebben. Onze OCT cranks zijn stijver, sterker en lichter dan welke massief gesmede crankset dan ook en wanneer we onze AL-7050-TV gebruiken om met OCT te produceren, zijn de resultaten indrukwekkend.
  • PressFit: Een variatie op het externe GXP crankstel, PressFit vermindert het gewicht tot 40 gram en maakt de montage eenvoudiger door je de lager cups in het frame te laten drukken in plaats van ze vast te schroeven. Het vereist geen wijziging van de lengte en diameter van de krukas. Pressfit 30 ? Dit is een nieuw ontwerp van SRAM. Het is het beste van BB30 en Press-Fit trapassen in één opwindend pakket. Dit crankstel is ontworpen voor crankstellen met een as van 30 mm. Het belangrijkste verschil met de PressFit 30 is de manier waarop de lagers in het frame zijn gemonteerd. De lagers zijn ondergebracht in nylon cups die in de trapas van het frame zijn geperst. PressFit 30 heeft een geïntegreerde afdichting, voorgemonteerd in de cups, om de levensduur van de lagers te verlengen. Frames moeten een 46 mm binnen diameter trapas hebben om geschikt te zijn voor dit systeem. De PressFit 30 voor weggebruik heeft een 68mm brede trapas nodig, terwijl de PressFit 30 voor MTB een 73mm brede trapas nodig heeft.

Voordelen:

  • Aanzienlijke gewichtsbesparing, verminderde Q-factor, meer ruimte voor haringen, duurzamere lagers, stijvere en sterkere crankconstructie, eenvoudige installatie. Maakt het gebruik van grotere diameter framebuizen mogelijk, waardoor de stijfheid van het frame toeneemt.

Nadelen:

  • Wordt nog onderzocht. X-SYNC ? KETTINGBLADEN SRAM X-SYNC? 1X kettingbladen bieden het hoogste niveau van prestaties en duurzaamheid. De randen van de hoge vierkante SRAM X-SYNC? tanden grijpen eerder in de ketting dan traditionele driehoekige tanden. Het smalle, scherpe tandprofiel en de afgeronde afschuiningsranden helpen een afgebogen ketting te beheersen.
  • Om de best mogelijke prestaties in modderige omstandigheden te leveren, zijn de X-SYNC? kettingringen ontworpen met uitsparingen voor de kettingschakels en de binnenste rollen om modder op te ruimen.
  • De in Duitsland ontworpen X-SYNC? ringen zijn een integraal onderdeel van de SRAM 1X? transmissie.

Extra informatie

Merk Sram
Fabrikant SKU SRATT010002
Kleur zwart
Kleur Zwart
Maat 170 mm - Standaard Franse maten
Geslacht Gemengd
Leeftijdsgroep Volwassene
Karakteristiek Dubbel
Assortiment GX