Beschrijving
De SRAM GX 2x crankset levert consistente prestaties tijdens elke rit. Met X-GLIDE™ kettingbladen van SRAM, is het GX crankstel ontworpen voor 2x schakelprestaties. In combinatie met onze 10-42 cassette en GX 2x achterderailleur biedt de GX 2x11 het breedste versnellingsbereik dat ooit op een 2x aandrijving is aangeboden.
Kenmerken:
- SRAM GX 2x crankset levert consistente prestaties, elke keer weer
- 6000 serie gesmede aluminium arm
- X-GLIDE™ 2x11 schakeltechnologie
- GX 2x11 biedt het breedste versnellingsbereik ooit aangeboden op een 2x aandrijving
- Kettingblad bescherming optie
- BOOST 148 compatibel
- Vette fiets crank optie
Specificaties:
- Wapen materiaal: AL 6000 serie
- Materiaal kettingring: Aluminium
- Gewicht: 774g (24mm as, 175mm, 36-24t)
- Bescherming: Kettingbladbescherming beschikbaar
- Trapas: BB30, PressFit 30, GXP®, PressFit GXP® Aanbevolen ketting: PC-X1, PC-1130
- Aanbevolen ketting: PC-X1, PC-1130
- Interface: 24mm, 30mm
- Aanbevolen technologie(ën): X-GLIDE™, BB30, PressFit 30, GXP®, PressFit GXP®, BOOST
- Opties: BOOST 148
- Andere : Kettinglijn - 49.0mm, 52.0mm, 66.5mm
Technologie:
- BB30: Naast een aanzienlijke gewichtsbesparing zorgt dit crankstel voor een lagere Q-factor, meer ruimte tussen de pennen, duurzamere lagers en een sterkere crankconstructie.
- BOOST: Dankzij revolutionaire vooruitgang in fietsonderdelen, zoals de XX1, X01 en X1 aandrijvingen van SRAM, hebben mountainbike ontwerpers bijna onbeperkte vrijheid gekregen om zich alleen te richten op de prestaties van de fiets. Elke vooruitgang vereist dat het geheel perfect werkt. Agressieve trail- en enduro-rijders weten de voordelen van grote wielen steeds meer te waarderen, maar velen beschouwen 27,5' en 29' wielen nog steeds als een mogelijke zwakke schakel. Daarom heeft SRAM een open standaard ontwikkeld met Boost-compatibele onderdelen voor de SRAM aandrijflijn, RockShox naven en vorken.
- GXP®: GXP's Gutter Seal ontwerp vermindert wrijving en gewicht waardoor zowel gevoel als prestaties verbeteren.
- PressFit™: Een variatie op het externe GXP crankstel, PressFit vermindert het gewicht tot 40 gram en vereenvoudigt de montage door de lagercups in het frame te drukken in plaats van ze vast te schroeven. De lengte en diameter van de krukas hoeven niet te worden aangepast.
- Pressfit 30™: Dit is een nieuw ontwerp onder leiding van SRAM. Het is al het beste van BB30 en Press-Fit trapassen in één boeiend pakket. Dit crankstel is ontworpen voor crankstellen met een as van 30 mm. Het belangrijkste verschil met de PressFit 30 is de manier waarop de lagers in het frame zijn gemonteerd. De lagers zijn ondergebracht in nylon cups die in de trapas van het frame zijn geperst. PressFit 30 heeft een geïntegreerde afdichting, voorgemonteerd in de cups, om de levensduur van de lagers te verlengen. Frames moeten een 46 mm binnen diameter trapas hebben om geschikt te zijn voor dit systeem. De PressFit 30 voor weggebruik heeft een 68mm brede trapas nodig, terwijl de PressFit 30 voor MTB een 73mm brede trapas nodig heeft.
Voordelen:
- Aanzienlijke gewichtsbesparing, verminderde Q-factor, meer ruimte voor haringen, duurzamere lagers, stijvere en sterkere crankconstructie, eenvoudige installatie. Maakt het gebruik van grotere diameter framebuizen mogelijk, waardoor de stijfheid van het frame toeneemt.
Nadelen:
- Ik zoek nog steeds. X-SYNC™: SRAM X-SYNC™ 1X kettingbladen bieden het hoogste niveau van prestaties en duurzaamheid. De hoge vierkante SRAM X-SYNC™-tandranden grijpen eerder in de ketting dan traditionele driehoekige tanden. Het scherpe, smalle tandprofiel en de afgeronde afschuiningsranden helpen een afgebogen ketting te beheersen. Om de best mogelijke prestaties te leveren in modderige omstandigheden, zijn de X-SYNC™-kettingringen ontworpen met uitsparingen voor de modderspeling van de kettingschakels en de binnenste rollen. De X-SYNC™ ringen, ontworpen in Duitsland, zijn een integraal onderdeel van de SRAM 1X™ transmissie.