Beschrijving
Het succesverhaal van Zippgaat niet over wielen, sturen of pedalen:
- het is een mensen verhaal.
- Het is een verhaal van intensieve samenwerking tussen mensen met verschillende achtergronden.
- Van Tour de France-winnaars en Ironman-kampioenen tot ingenieurs en wetenschappers.
- Het is het verhaal van uren, dagen, maanden werk en analyse van elk detail om de beste wielen en fietsonderdelen op de markt te produceren.
- Geen enkel ander bedrijf ter wereld besteedt zoveel tijd en energie aan het optimaliseren van een fietswiel.
- Zipp staat voor kwaliteit, innovatie, duurzaamheid, snelheid en prestatieverbetering, maar bovenal voor passie.
- Breng de beste mensen uit de lucht- en ruimtevaarttechniek, de Formule 1 en de chemische industrie samen, geef ze genoeg ruimte om al hun energie te richten op het wielontwerp en je krijgt het ultieme Zipp wiel met unieke en gepatenteerde onderdelen.
- Zo heeft Zipp het patent op de meest aerodynamische velg op de markt: geen enkele andere velgstructuur is zo aerodynamisch als de Zipp velg.
- Bij een hoek van 10 tot 20 graden (wat in 85% van de weersomstandigheden voorkomt) is Zipp de absolute nummer één.
- Het golfbalvelgprofiel is in de windtunnel getest en bespaart tot 4 watt energie bij snelheden van ten minste 40 km/u, bij een windhoek van 5 tot 20 graden (komt voor bij 95% van alle weersomstandigheden).
- Het idee komt uit de golfwereld: kleine inkepingen op het oppervlak van golfballen verminderen de luchtweerstand, waardoor de baan van de ballen positief wordt beïnvloed.
- De Zipp wielsets zijn zeer stijf en stabiel, dankzij de gepatenteerde VLC (schokabsorptie) technologie en de dunne filmlaag tussen de carbonlagen van de wielen, die de schokabsorptie met 10-12% verhoogt. Daardoor vangen fietsers minder ongewenste schokken op en worden spierinspanning en lactaatproductie in het lichaam verminderd.
In het kort:
- deze wielen verbeteren uw prestaties! Bovendien zorgt deze technologie voor een betere grip op de weg voor superieure fietsprestaties met meer comfort.
- Zipp bezit het octrooi voor de M2CM-technologie (Multi-Material Co-Moulding).
- Met deze technologie wordt de aluminium velg in de mal aan de carbon velg gelijmd voor maximale remprestaties.
- Zipp gebruikt verschillende soorten carbon (unidirectioneel en multidirectioneel) waar nodig, omdat ze elk hun eigen specifieke kwaliteiten hebben.
- De gelaste aluminium velguiteinden kunnen niet worden gebroken.
- De perforaties van de velg staan schuin in de richting van de naaf, zodat er geen spanning is waar de spaak de velg verlaat.
- Daardoor kunnen de carbon velgnippels niet scheuren.
- Sapim CX Ray spaken zijn de beste spaken op de markt. Dankzij hun vlakke vorm wordt de luchtweerstand verminderd en wordt de carbonvelg afgedicht.
- De velgen zijn ook voorzien van extra carbon verstevigingen en Kevlar-weefsels op 15 centimeter afstand van elkaar.
- Dit is een uniek proces.