Beschrijving
Ze zijn ontworpen voor zowel nieuwe als oude Shimano cranks zoals Shimano Dura-Ace 9000, Ultegra 6800, Shimano 105 5800, Tiagra 4700. Dit zijn de beste ovale kettingbladen op de aftermarket in termen van schakelen, stijfheid en bouwkwaliteit. Ovale kettingbladen leveren niet meer vermogen, maar verhogen de trapefficiëntie door een betere krachtoverbrenging. Dat wil zeggen, het is niet noodzakelijkerwijs door harder te trappen dat je verder komt. Maar hoe minder kracht u verliest, hoe meer energie u behoudt, waardoor u harder kunt trappen wanneer dat nodig is en u dus minder vermoeid raakt. Daarom kunt u sneller, langer en verder rijden met ovale kettingbladen. Studies van de universiteit van Primorska, Slovenië, tonen significante verschillen aan tussen het gebruik van kettingbladen en conventionele ronde kettingbladen. Het is bewezen dat het gebruik van een ovaal kettingblad kan leiden tot 9% meer trapefficiëntie, tot 7% minder zuurstofverbruik, 15% minder ademhaling en tot 10% minder hartslag.
- 10 / 11 V compatibel.
- Gewicht: 34D (30g), 36D (38g), 38D (43g), 39D (45g), 50D (114g), 52D (129g), 53D (136g).
- Kleur: Rood
- Compatibiliteit: Shimano Dura-Ace 9000, Ultegra 6800, Shimano 105 5800, Tiagra 4700
- Niet voor Shimano HG+ of SRAM Flat Top kettingen.
- Ontworpen in de UK. Gemaakt in Polen (EU).
- Materiaal en afwerking CNC gefreesd 7075 Txxx aluminium. Constructie met lange levensduur. Type II anodiseren.
- De oprijplaten op de grote ringen zijn speciaal geconfigureerd voor de combinaties: 50/34, 52/36, 52/38, 53/39D.
- De 34D Premium Series binnenring is niet compatibel met dataloggers die een ronde spin gebruiken (SRAM Quarq, Power2Max, etc).
- Als u een andere configuratie wilt gebruiken, zal dat ook werken, maar de voorderailleur zal langzamer zijn en meer afstelling vereisen om aanvaardbaar te zijn.
- Denk er ook aan dat de voorderailleur slechts een maximaal verschil van 16T tussen 2 kettingbladen aankan, zo hebben Shimano en Sram ze ontworpen.
- Absolute Black Bij het monteren van nieuwe kettingbladen wordt altijd aangeraden een nieuwe ketting te gebruiken.
- Een unieke uitstraling
- Superstijf ontwerp dankzij een 5 mm dikkere constructie.
- Op maat gemaakte Absolute Black 4/6-puntsschans en schakeluitsparing beweegt net zo soepel als het origineel.
- Het dunnere ontwerp biedt een uitstekende verhouding tussen gewicht en sterkte.
- Eerst moet je de crank van je fiets verwijderen. Draai de 4 schroeven die de twee kettingbladen bij elkaar houden los met een T-30 torx sleutel. Verwijder de twee originele kettingbladen. Plaats het nieuwe binnenste kettingring met de driehoekige timingindicator achter de krukarm. Het buitenste kettingring Absolute Black heeft een specifieke nokvorm, dus het past maar op één manier op de nieuwe crankarmversie (voor oudere cranks moet u de uitsparing op het kettingring achter de crankarm zoeken). Als u een ander kettingblad vervangt, hebt u een set gewone "dubbele" kettingbladschroeven of onze set schroefdeksels nodig. Draai de vier schroeven vast met ongeveer 5-7 Nm. Zet je crank weer in elkaar op de fiets. Als je de maat van de buitenring hebt veranderd, moet je ook de voorderailleur aanpassen.
- Positie Binnen
- Buitenasafstand 110 Snelheid 11