5-armig ovaal aluminium dienblad Absolute Black 110 BCD 52 T [Grootte 2 x 9/11 V]

5-armig ovaal aluminium dienblad Absolute Black 110 BCD 52 T [Grootte 2 x 9/11 V]

€ 131,03

€ 113,28

-14%

Niet op voorraad

Beschrijving

5-armig ovaal aluminium dienblad Absolute Black 110 BCD 52 T

Ze zijn ontworpen voor nieuwe en oude Shimano cranks zoals Shimano Dura-Ace FC7950, Ultegra FC6750, Shimano 105 -5750. Ze zijn de beste ovale kettingbladen in de aftermarket in termen van schakelen, stijfheid en bouwkwaliteit. Ovale kettingbladen leveren niet meer vermogen, maar verhogen de trapefficiëntie door een betere krachtoverbrenging. Dat wil zeggen, het is niet noodzakelijkerwijs door harder te trappen dat je verder komt. Maar hoe minder kracht u verliest, hoe meer energie u behoudt, zodat u harder kunt trappen als dat nodig is en dus minder vermoeid raakt. Daarom kunt u sneller, langer en verder rijden met ovale kettingbladen. Studies van de universiteit van Primorska, Slovenië, tonen significante verschillen aan tussen het gebruik van kettingbladen en conventionele ronde kettingbladen. Het is bewezen dat het gebruik van een ovaal kettingblad kan leiden tot 9% meer trapefficiëntie, tot 7% minder zuurstofverbruik, 15% minder ademhaling en tot 10% minder hartslag.

  • Compatibel: 9 / 10 / 11 V.
  • Compatibiliteit: Shimano Dura-Ace 7950, Ultegra 6750, Shimano 105- 5750, Tiagra 4650, FSA, Rotor 3D & 3D+, S-works.
  • Past ook op Sram Force en Red, maar is NIET compatibel met Sram cranks die een verborgen kettingbladschroef hebben (Force22, Red22).
  • Compatibel met Di2
  • Werkt met 2 kettingring systemen en vereist geen aanpassing aan de voorderailleur voor gebruik.
  • Ontworpen in de UK. Gemaakt in Polen (EU).
  • Materiaal en afwerking CNC gefreesd 7075 Txxx aluminium. Constructie met lange levensduur. Type II anodiseren.
  • Ovaliteit: Geoptimaliseerd voor elke maat afzonderlijk. 34D- 6,5%; 36D- 11,4%, 38D- 11,4%, 50/52 - 10,3%; Timing 108 -109,5° na TDC (top dead centre) - Ideaal voor klimmen op de weg. Patent aangevraagd
  • Als je momenteel 53/39D kettingbladen gebruikt, heb je 130BCD cranks (geen 110bcd). Kijk in dat geval naar onze 130BCD kettingbladen, aangezien u niets kleiner dan 53/39D kunt gebruiken.
  • Absolute Black Bij het monteren van nieuwe kettingbladen wordt altijd aangeraden een nieuwe ketting te gebruiken.
  • Een unieke speciale ovale vorm die u helpt gemakkelijker en sneller te klimmen (octrooi aangevraagd).
  • Meer dan 15% stijver dan Rotor Qrings door een 5mm dikkere constructie.
  • Het ontwerp van de helling en de 6-punts uitsparing van het dek van Absolute Black is beter dan welk ander merk of model ovaal dek ook.
  • Het dunnere ontwerp biedt een uitstekende verhouding tussen sterkte en gewicht.
  • Je voelt de ovale vorm niet als je trapt.
  • Je trapt soepeler.
  • Helpt de druk op de knieën te verminderen en zorgt ervoor dat uw benen langer koel blijven.
  • Je zult een betere cadans kunnen aanhouden tijdens het klimmen.
  • Vermindert het risico op beenkrampen
  • U zult het wisselen van kettingbladen en tandwielen met minstens 15% verminderen.
  • U hebt inbussleutels van 2 mm en 5 mm nodig om de afstelling uit te voeren.
  • Als uw derailleur uit de ketting steekt wanneer u van het kleine naar het grote tandwiel schakelt, betekent dit dat uw "gat" groter is dan 2 mm wanneer de ketting op het grote tandwiel ligt (zie video). Misschien moet je de opening verkleinen. Je voorderailleur staat waarschijnlijk ook te hoog vergeleken met wat in de video wordt aanbevolen.
  • Als uw voorderailleur aarzelt om van het kleine naar het grote kettingring te gaan, zijn er waarschijnlijk twee problemen. De opening kan te klein zijn (het zou 2mm moeten zijn - zie video) of uw kooi staat niet parallel met de voorkant van het grote kettingblad.
  • Ten eerste moet u de crank van uw fiets verwijderen. Draai de 5 schroeven die de twee kettingbladen bij elkaar houden los met een T-30 torx sleutel. Verwijder de twee originele kettingbladen. Plaats het nieuwe binnenste kettingring met de driehoekige timingindicator achter de krukarm. Het buitenste kettingring Absolute Black heeft een specifieke nokvorm, dus het past maar op één manier op de nieuwe crankarmversie (voor oudere cranks moet u de uitsparing op het kettingring achter de crankarm zoeken). Als u een ander kettingblad vervangt, hebt u een set gewone "dubbele" kettingbladschroeven of onze set schroefdeksels nodig. Draai de vier schroeven vast met ongeveer 5-7 Nm. Zet je crank weer in elkaar op de fiets. Als u de maat van de buitenring heeft veranderd, moet u ook de voorderailleur aanpassen.
  • Positie Binnen
  • Buitenasafstand 110 Snelheid 10

Extra informatie

Merk Absolute Black
Fabrikant SKU 719061
Kleur grijs
Kleur Grijs
Maat 2 x 9/11 V - Standaard Franse maten
Geslacht Gemengd
Leeftijdsgroep Volwassene

U bent misschien ook geïnteresseerd in de volgende producten